פרסונה לשיווק: מהו תהליך בניית פרסונה לשיווק?
בניית פרסונה שיווקית היא דרך נהדרת להכיר טוב יותר את הלקוחות הפוטנציאליים שלך. זה יכול לעזור לך ליצור תוכן וקמפיינים שימושיים ומרתקים עבורם, ולקבל החלטות שיווקיות מושכלות יותר.
כדי לבנות פרסונה שיווקית, עליך לאסוף מידע על קהל היעד שלך ממקורות שונים, כגון:
- סקרים
- ראיונות
- ניתוח נתוני מכירות
- ניתוח שימוש במוצר
- חוות דעת של לקוחות
לאחר שאספת מידע, עליך לארגן אותו ולזהות את המאפיינים עיקריים של הפרסונה שלך. אלה עשויים לכלול דברים כמו:
- שם
- גיל
- מין
- סטטוס משפחתי
- תחומי עניין
- צרכים ורצונות
לאחר שבנית פרסונה שיווקית, אתה יכול להשתמש בה במגוון דרכים, כגון:
- כדי ליצור תוכן וקמפיינים שמושכים את קהל היעד שלך
- כדי לזהות הזדמנויות לשיפור המוצר או השירות שלך
- כדי לקבל החלטות שיווקיות מושכלות
- כדי למדוד את הצלחתם של קמפיינים שיווקיים
בניית פרסונה שיווקית היא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לך לשפר את האפקטיביות של השיווק שלך
בניית פרסונה לשיווק
ניהול נכון ויעיל של תקציב השיווק בכל עסק מחייבת בניית פרסונה לשיווק ממוקדת ועדכנית. בניית הפרסונה הופכת את תהליך בניית אסטרטגיית שיווקית לתהליך שיווק יעיל ואישי יותר באמצעות התאמה של כל תהליך השיווק למאפיינים הספציפיים של קהל הלקוחות הפוטנציאליים.
הסוד להצלחת תהליך שיווק אינו פרסום רחב ככל האפשר אלא פרסום שמתמקד בקהל יעד מסוים שמתעניין במוצר, זקוק לו ומשתמש בו באופן קבוע. כך למשל, פרסום רחב היקף (מושקע וחכם ככל שיהיה) של מתחם דיור מוגן לגיל הזהב לא יניב המרות כאשר מסרי השיווק מוצגים בפני קהל של עשרות אלפי סטודנטים.
הכרת קהל היעד
על מנת לבנות נכון קמפיין שיווקי עלינו תחילה להכיר היטב ולאפיין את קהל היעד. ההיכרות עם קהל היעד נדרשת גם בכדי לייצור התאמה בינו לבין המוצר/השירות וגם בכדי לתכנן בהתאם את קמפיין השיווק. אפיון מקצועי ויסודי של קהל יעד יאפשר לכם לצפות את ההתנהגות של קהל היעד כך שתצליחו לתכנן בעבורם חווית משתמש טובה ובעבורכם אחוזי המרה גבוהים.
מהו תהליך בניית פרסונה לשיווק?
לאחר שהסברנו את החשיבות הרבה של אפיון קהל היעד נסביר מהו תהליך בניית פרסונה לשיווק וכיצד הוא מתבצע. בנייה של פרסונה שיווקית היא למעשה בניית דמות שמאפיינת אל קהל היעד. לאחר שמאפיינים את הדמות ולומדים להכיר אותה מצליחים לדעת מהם תחומי העניין שלה, מה מעסיק אותה, מדוע היא משתמשת במוצר שלכם, מה חשוב לה, מה יגרום לה להרחיב את השימוש במוצר ואלו פלטפורמות פרסום יהיו האפקטיביות ביותר.
פרסונה שיווקית תהיה בעלת ערך רב יותר כאשר הרכבתה תתבסס על מחקר משתמשים קיימים ופוטנציאליים, תצפית במשתמשים, חקירת נתוני המכירה, נתוני השימוש במוצר הקיים וחוות דעת. איסוף הנתונים הרחב יאפשר הבנה של הקשיים בהם נתקלים הלקוחות שלכם, הסיבות לרכישת המוצר, הגורמים להפסקת שימוש בשירות והדרך בה תצליחו לגרום ללקוחות הקיימים שלכם לשוחח עם חבריהם על השימוש במוצר, להמליץ עליו ולהרחיב כך את מחזור המכירות שלכם.
כמה פרסונות צריך לבנות?
בעבור רוב הקמפיינים תתבקשו להגדיר כמה פרסונות. הסיבה לכך היא המורכבות של קהל היעד. לרוב, קהלי לקוחות מביאים עמם צרכים שונים כך שלא ניתן לתת ביטוי לכל המאפיינים באמצעות פרסונה אחת בלבד. הגדרה של כמה פרסונות חיונית למתן מענה מקיף לכלל הצרכים והציפיות של קהל הלקוחות הפוטנציאליים.
הפרסונה ככלי להגברת אמפתיה
בניית פרסונה לשיווק מאפשרת לכם להכיר טוב יותר את קהל היעד והופכת כל פנייה אליו לאישית יותר. הפרסונה הדיגטלית תסייע לצוות השיווק להתחבר אל קהל היעד, לפתח אמפתיה כלפיו, להיכנס לנעליו ולפנות אליו בגובה העיניים. היכולת להבין את קהל היעד מבלי להיות במצבו תאפשר הרכבת קמפיינים מוצלחים על בסיס אמפתיה ומענה מדויק לצרכים ולפחדים של קהל היעד. הערך של הפרסונה לתהליך השיווק והפרסום יכול להיות עצום.
קראו עוד על משפך שיווקי לשיווק נכון
הבניית פרסונה לשיווק מורכבת משני צעדים עיקריים – אפיון והכרת קהל היעד. צריך להבין את מאפייניהם, צרכיהם והתנהגותם של הלקוחות הפוטנציאליים על מנת לבנות פרסונה יעילה.
בניית פרסונה לשיווק מאפשרת התאמה מדויקת של כל תהליך השיווק לקהל היעד. זה מאפשר יעילות ואישיות גבוהה יותר בפרסום ומוביל לתפוצה מוגברת ומרובה של המסר לקהל היעד הרלוונטי.
איסוף נתונים רחב מאפשר הבנה מעמיקה של קשיים, ציפיות ורכישה של הלקוחות הפוטנציאליים. זה מאפשר להתאים את המוצר ואת קמפייני השיווק לצרכים והתקנות המדויקות של הלקוחות.
כל פרסונה מגוונת עם צרכים ורצונות שונים, ולכן חשוב להגדיר יותר מפרסונה אחת על מנת לקבץ את הצרכים השונים ולספק מענה מותאם אישית לכל קבוצה יעד