משפך שיווקי הוא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לך להגדיל את המכירות וההכנסות של העסק שלך. על ידי הבנת השלבים השונים במשפך ויצירת מסרים שיווקיים מותאמים אישית לכל שלב, אתה יכול להגדיל את הסיכויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלך יהיו מוכנים לבצע רכישה.
הנה כמה טיפים ליצירת משפך שיווקי מוצלח:
בנייה נכונה ותפעול יעיל של משפך שיווקי הם אמצעי להגדלת כמות המכירות וההכנסות של העסק.
העיקרון המנחה של השיטה הוא פיתוח יכולת להפוך כל לקוח פוטנציאלי שנכנס אל בית העסק או אל האתר ללקוח שמבצע רכישה או משאיר פרטי התקשרות.
במונחים מקצועיים מדובר בתהליך של המרה, מבקרים באתר או בחנות מומרים ללקוחות משלמים או מנויים ברשימת התפוצה.
הדרך בה תצליחו להגדיל את אחוזי ההמרה שלכם היא ע״י בניית משפך שיווקי. בניית המשפך מורכבת מכמה שלבים כאשר כל השלבים נחוצים להצלחת התהליך. את המשפך בונים בצורה בה כל שלב הופך צר יותר מהשלב הקודם (מכאן הדימוי למשפך).
משמעות הדבר היא שפחות מבקרים בחנות/גולשים באתר ממשיכים אל כל שלב. גם במשפך השיווקי המוצלח ביותר חלק מהאנשים נוטשים באמצע. על מנת לבנות בעבור העסק שלכם משפך שיווקי קלאסי יעיל (באופן עצמאי או בעזרת יועץ עסקי), עליכם להבין תחילה מהו משפך שיווקי ואיך הוא נראה.
שלב המודעות הוא השלב הראשון. זהו השלב בו אנו מושכים את תשומת הלב של המבקרים במרכז המסחרי או של הגולשים באינטרנט אל העסק. בשלב זה אנו מניחים שהמבקרים אינם מכירים את העסק ואינם מודעים לקיומו. באמצעות חשיפה נכונה עלינו ללכוד תשומת לב רבה, ממוקדת ואפקטיבית ככל האפשר.
שלב העניין הוא השלב בו אנו מצליחים לעורר עניין בקרב המבקרים. עלינו לעורר במבקרים סקרנות שתגרום להם להיכנס אל החנות או אל האתר של העסק. הם יעשו זאת מתוך מטרה לקבל פרטים נוספים על העסק או על מבצע שפורסם. בשלב זה המבקרים מעוניינים רק במידע נוסף (עדיין לא מעוניינים לבצע רכישות).
שלב הרצון הוא השלב הבא בו אנו מעוררים אצל המבקרים באתר או בחנות את החשק לבצע רכישה או להירשם כמנויים לרשימת תפוצה. זהו השלב האחרון לפני רכישת העסקה. הלקוח בשלב זה בודק האם הצעד שאנו מבקשים ממנו לבצע אכן נכון ומשתלם בעבורו.
השלב האחרון במשפך הוא השלב בו מתבצעת פעולת ההמרה. זהו השלב בו המבקרים באתר או בבית העסק הופכים באופן סופי ללקוחות משלמים.
המבנה של המשפך הקלאסי הוא הבסיס להבנת שיטת הפעולה. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר יש לבנות משפך אישי בעבור כל עסק.
יהיו מקרים בהם יהיה צורך בשלבים נוספים לטובת מענה ללקוחות חוזרים, שימור לקוחות ועוד. התייעצות עם יועץ עסקי בעל מומחיות בתחום מומלץ עבור יצירת משפך שיווקי אפקטיבי שנותן מענה לקהל מבקרים רחב ככל האפשר.
החלוקה לשלבים במשפך מסייעת בהבנה של התהליך שעוברים המבקרים ומתן מענה נכון ומדויק בכל שלב. עבודת שיווק בטכניקת משפך מלווה את קהל המבקרים לאורך כל הדרך ומאפשרת לחשוף את המבקרים למסרי השיווק באופן הדרגתי.
החלוקה לשלבים מבטיחה התאמה של מסרי השירות למצב בו המבקרים נמצאים בכל שלב. המבקרים אינם מוצפים מיד במסרים שיווקיים אינטנסיביים אלא באופן הדרגתי, חכם ומותאם.
2 יתרונות משמעותיים נוספים של עבודה על פי משפך שיווקי הם: יכולת להגדיר מטרות ברורות לכל שלב ויכולת לנתח את הנתונים על מנת להפוך כמות גדולה ככל האפשר של מבקרים ללקוחות. המשפך מזהה את השלב בו מבקרים רבים נוטשים את התהליך ומאפשר כך תיקון נקודתי.
משפך שיווקי הוא מודל המציג את השלבים השונים שלקוחות עוברים בדרך לרכישת מוצר או שירות. השלבים במשפך הם: מודעות, עניין, רצון והמרה.
הבנת המשפך השיווקי חשובה מכיוון שהיא יכולה לעזור לך להגדיל את המכירות וההכנסות של העסק שלך. על ידי הבנת השלבים השונים במשפך ויצירת מסרים שיווקיים מותאמים אישית לכל שלב, אתה יכול להגדיל את הסיכויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלך יהיו מוכנים לבצע רכישה.
הנה כמה טיפים ליצירת משפך שיווקי מוצלח: