דילוג לתוכן
03-3036025

משפך שיווקי לשיווק נכון ויעיל

  • מודעות: זהו השלב הראשון בו אתה מושך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלך. אתה יכול לעשות זאת באמצעות פרסום, שיווק במדיה חברתית או פעילויות שיווקיות אחרות.
  • עניין: בשלב זה, הלקוחות הפוטנציאליים שלך מתחילים להתעניין במוצר או בשירות שלך. הם עשויים לקרוא את האתר שלך, לבדוק את הרשימה שלך או לצפות בסרטונים שלך.
  • רצון: בשלב זה, הלקוחות הפוטנציאליים שלך מתחילים לרצות לקנות את המוצר או השירות שלך. הם עשויים לשקול את היתרונות והחסרונות של רכישה, ולקרוא ביקורות של לקוחות אחרים.
  • המרמה: זהו השלב האחרון בו הלקוחות הפוטנציאליים שלך הופכים ללקוחות בפועל. הם רוכשים את המוצר או השירות שלך, והופכים לחלק ממעגל הלקוחות שלך.

משפך שיווקי הוא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לך להגדיל את המכירות וההכנסות של העסק שלך. על ידי הבנת השלבים השונים במשפך ויצירת מסרים שיווקיים מותאמים אישית לכל שלב, אתה יכול להגדיל את הסיכויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלך יהיו מוכנים לבצע רכישה.

הנה כמה טיפים ליצירת משפך שיווקי מוצלח:

  • הגדירו מטרות ברורות לכל שלב במשפך. מה אתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יעשו בכל שלב? האם אתם רוצים שהם יבקרו באתר שלכם, ירשמו לניוזלטר שלכם או ירכשו מוצר?
  • השתמשו במסרים שיווקיים מותאמים אישית לכל שלב במשפך. המסרים השיווקיים שלכם צריכים להיות רלוונטיים לצרכים ולרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בכל שלב.
  • מדדו את התוצאות של המשפך השיווקי שלכם. זה יעזור לכם לזהות אילו מסרים שיווקיים עובדים הכי טוב, ואילו צריכים להיות שונים
משפך שיווקי לשיווק נכון ויעיל

בנייה נכונה ותפעול יעיל של משפך שיווקי הם אמצעי להגדלת כמות המכירות וההכנסות של העסק. 

העיקרון המנחה של השיטה הוא פיתוח יכולת להפוך כל לקוח פוטנציאלי שנכנס אל בית העסק או אל האתר ללקוח שמבצע רכישה או משאיר פרטי התקשרות. 

במונחים מקצועיים מדובר בתהליך של המרה, מבקרים באתר או בחנות מומרים ללקוחות משלמים או מנויים ברשימת התפוצה.

איך מתחילים?

הדרך בה תצליחו להגדיל את אחוזי ההמרה שלכם היא ע״י בניית משפך שיווקי. בניית המשפך מורכבת מכמה שלבים כאשר כל השלבים נחוצים להצלחת התהליך. את המשפך בונים בצורה בה כל שלב הופך צר יותר מהשלב הקודם (מכאן הדימוי למשפך). 

משמעות הדבר היא שפחות מבקרים בחנות/גולשים באתר ממשיכים אל כל שלב. גם במשפך השיווקי המוצלח ביותר חלק מהאנשים נוטשים באמצע. על מנת לבנות בעבור העסק שלכם משפך שיווקי קלאסי יעיל (באופן עצמאי או בעזרת יועץ עסקי), עליכם להבין תחילה מהו משפך שיווקי ואיך הוא נראה.

4 שלבים של משפך שיווקי קלאסי:

שלב המודעות הוא השלב הראשון. זהו השלב בו אנו מושכים את תשומת הלב של המבקרים במרכז המסחרי או של הגולשים באינטרנט אל העסק. בשלב זה אנו מניחים שהמבקרים אינם מכירים את העסק ואינם מודעים לקיומו. באמצעות חשיפה נכונה עלינו ללכוד תשומת לב רבה, ממוקדת ואפקטיבית ככל האפשר.

שלב העניין הוא השלב בו אנו מצליחים לעורר עניין בקרב המבקרים. עלינו לעורר במבקרים סקרנות שתגרום להם להיכנס אל החנות או אל האתר של העסק. הם יעשו זאת מתוך מטרה לקבל פרטים נוספים על העסק או על מבצע שפורסם. בשלב זה המבקרים מעוניינים רק במידע נוסף (עדיין לא מעוניינים לבצע רכישות).

שלב הרצון הוא השלב הבא בו אנו מעוררים אצל המבקרים באתר או בחנות את החשק לבצע רכישה או להירשם כמנויים לרשימת תפוצה. זהו השלב האחרון לפני רכישת העסקה. הלקוח בשלב זה בודק האם הצעד שאנו מבקשים ממנו לבצע אכן נכון ומשתלם בעבורו.

השלב האחרון במשפך הוא השלב בו מתבצעת פעולת ההמרה. זהו השלב בו המבקרים באתר או בבית העסק הופכים באופן סופי ללקוחות משלמים.

האם משפך שיווקי קלאסי מתאים לכולם?

המבנה של המשפך הקלאסי הוא הבסיס להבנת שיטת הפעולה. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר יש לבנות משפך אישי בעבור כל עסק. 

יהיו מקרים בהם יהיה צורך בשלבים נוספים לטובת מענה ללקוחות חוזרים, שימור לקוחות ועוד. התייעצות עם יועץ עסקי בעל מומחיות בתחום מומלץ עבור יצירת משפך שיווקי אפקטיבי שנותן מענה לקהל מבקרים רחב ככל האפשר.

חשיבות של המשפך השיווקי

החלוקה לשלבים במשפך מסייעת בהבנה של התהליך שעוברים המבקרים ומתן מענה נכון ומדויק בכל שלב. עבודת שיווק בטכניקת משפך מלווה את קהל המבקרים לאורך כל הדרך ומאפשרת לחשוף את המבקרים למסרי השיווק באופן הדרגתי. 

החלוקה לשלבים מבטיחה התאמה של מסרי השירות למצב בו המבקרים נמצאים בכל שלב. המבקרים אינם מוצפים מיד במסרים שיווקיים אינטנסיביים אלא באופן הדרגתי, חכם ומותאם. 

2 יתרונות משמעותיים נוספים של עבודה על פי משפך שיווקי הם: יכולת להגדיר מטרות ברורות לכל שלב ויכולת לנתח את הנתונים על מנת להפוך כמות גדולה ככל האפשר של מבקרים ללקוחות. המשפך מזהה את השלב בו מבקרים רבים נוטשים את התהליך ומאפשר כך תיקון נקודתי.

 

משפך שיווקי הוא מודל המציג את השלבים השונים שלקוחות עוברים בדרך לרכישת מוצר או שירות. השלבים במשפך הם: מודעות, עניין, רצון והמרה.

  • מודעות: זהו השלב הראשון בו הלקוחות הפוטנציאליים שלך מתחילים להיות מודעים למוצר או לשירות שלך. אתה יכול לעשות זאת באמצעות פרסום, שיווק במדיה חברתית או פעילויות שיווקיות אחרות.
  • עניין: בשלב זה, הלקוחות הפוטנציאליים שלך מתחילים להתעניין במוצר או בשירות שלך. הם עשויים לקרוא את האתר שלך, לבדוק את הרשימה שלך או לצפות בסרטונים שלך.
  • רצון: בשלב זה, הלקוחות הפוטנציאליים שלך מתחילים לרצות לקנות את המוצר או השירות שלך. הם עשויים לשקול את היתרונות והחסרונות של רכישה, ולקרוא ביקורות של לקוחות אחרים.
  • המרמה: זהו השלב האחרון בו הלקוחות הפוטנציאליים שלך הופכים ללקוחות בפועל. הם רוכשים את המוצר או השירות שלך, והופכים לחלק ממעגל הלקוחות שלך.

הבנת המשפך השיווקי חשובה מכיוון שהיא יכולה לעזור לך להגדיל את המכירות וההכנסות של העסק שלך. על ידי הבנת השלבים השונים במשפך ויצירת מסרים שיווקיים מותאמים אישית לכל שלב, אתה יכול להגדיל את הסיכויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלך יהיו מוכנים לבצע רכישה.

הנה כמה טיפים ליצירת משפך שיווקי מוצלח:

  • הגדירו מטרות ברורות לכל שלב במשפך. מה אתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יעשו בכל שלב? האם אתם רוצים שהם יבקרו באתר שלכם, ירשמו לניוזלטר שלכם או ירכשו מוצר?
  • השתמשו במסרים שיווקיים מותאמים אישית לכל שלב במשפך. המסרים השיווקיים שלכם צריכים להיות רלוונטיים לצרכים ולרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בכל שלב.
  • מדדו את התוצאות של המשפך השיווקי שלכם. זה יעזור לכם לזהות אילו מסרים שיווקיים עובדים הכי טוב, ואילו צריכים להיות שונים

תוכן עניינים